Jeviště

 

 

 Hromady haraburdí, pračka, zrezivělé auto jehož kufr skrývá množsví rekvizit a občas i samotné kočky; prázdné plechovky, roztrhané oblečení, či zmačkané obálky časopisů. Magický svět CATS je vlastně tvořen velkou skládkou- opravdu "velkou", neboť veškeré předměty na jevišti jsou zhruba trojnásobně zvětšené, aby bylo dosaženo iluze "kočičí perspektivy".

 "CATS jsou čistá fantazie, postavená na skryté technice," říká John Napier, autor scény. Když tehdy během příprav muzikálu přemýšlel, kde by se celý příběh měl odehrávat, vyjel hledat inspiraci do terénu, ven za město. Střecha nebo postranní ulička se mu zdály příliš obyčejné, a tak když náhle uviděl u kraje cesty na hromadě pár starých aut a barelů, napadlo ho, že skládka by mu umožnila zaplnit jeviště velice růnorodými objekty, a přitom by působila přirozeně.

 

 

 Vrátil se domů a začal pracovat. Tam kde jiní návrháři sahají po tužce a papíru, Napier modeluje. "Nedokážu myslet dvojdimenzionálně. Potřebuji pohybovat objekty sem a tam, měnit vzhled, atmosféru..." Navrhování scény pro CATS Napiera stálo mnoho bezesných nocí, a právě během jedné takové noci dostal jeden ze svých nejlepších nápadů. V závěru muzikálu má jedna z koček vystoupit vzhůru do kočičího nebe (Heavyside Layer). A právě způsob ztvárnění této scény vyřešil Napier velmi originálně: velké, naplocho položené kolo nákladního auta se vznese, doprovázeno světly a kouřem, a vytvoří výtah, který ovšem nápadně připomíná létající talíř.

 Kromě jeviště Napier navrhoval také kostýmy a make-up. Za všechny tyto věci obdržel ocenění v podobě cen Tony.